Sigita Kirse Andrius Gudauskas Reda AdomaitieneKomunikacijos fakulteto dėstytojai (iš kairės į dešinę): Sigita Kiršė, doc. dr. Andrius Gudauskas, dr. Reda Adomaitienė

Vilniaus universitete studijų proceas ir toliau vyksta nuotoliniu būdu. Nors studijų proceso vykdymas nuotoliniu būdu kelia tam tikrų iššūkių, jis atveria ir naujas galimybes. Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto dėstytojai dalijasi savo patirtimis apie akademinį darbą su studentais karantino metu.

VU Komunikacijos fakulteto dėstytojas doc. dr. Andrius Gudauskas sako, kad paskelbus karantiną kilo daug klausimų ne tik dėstytojams, bet ir studentams.

„Pamenu, jog tik paskelbus žinią dėl būsimo karantino, mane pasiekė Žurnalistikos bakalauro II kurso studentų klausimai dėl tolesnių mūsų Vaizdo raiškos pratybų – kas mūsų laukia? Nes kaip tik pirmąją karantino dieną buvo numatyta peržiūrėti studentų atliktas savarankiškas užduotis. Tačiau mūsų darbai nesustojo, o tik įgavo kitą pagreitį. Studentai vaizdo raiškos darbus operatyviai patalpino platformoje Office 365, o nuorodas pateikė Vilniaus universiteto Virtualaus mokymosi aplinkoje. Taigi, visi galėjome visų darbus savarankiškai peržiūrėti iš anksto, o paskui ir analizuoti bei kurti planus, kaip juos koreguosime“, – pasakoja doc. dr. Andrius Gudauskas.

Tiesa, ne visiems dėstytojams pavyko greitai ir sėkmingai pereiti prie dėstymo nuotoliniu būdu.

„Kadangi iš pradžių iškilo problemų su kompiuteriu, negalėjau naudotis programa Microsoft Teams, todėl pirmąsias karantino savaites stengiausi kaip įmanoma daugiau komunikuoti su studentais el. laiškais, taip pat naudojausi Virtualaus mokymosi aplinka. Užduotims, kurias jie turėjo atlikti, rašiau individualius komentarus, pastabas. Kadangi dėstau tris dalykus, kuriuose 60 ir daugiau studentų, tai komentavimas užtruko tikrai gana ilgai“, – pasakoja VU Komunikacijos fakulteto dr. Reda Adomaitienė.

Prisiminusi dėstymo nuotoliniu būdu pradžią, lektorė teigia, kad prie mokymosi nuotoliniu būdu reikėjo apsiprasti ir studentams.

„Ne visi studentai yra įsisąmoninę, jog nuotolinis mokymasis – tai ne atostogos. Buvo bandymų manipuliuoti esama situacija pasiteisinant dėl neatliktų darbų arba per dideliu krūviu. Manau, kad krūvis pakankamai didelis visiems – tiek dėstytojams, tiek patiems studentams ir visi turime prisitaikyti prie aplinkybių“, – mintimis dalijasi dr. Reda Adomaitienė.

Šalia iššūkių lektorė mini ir teigiamus pokyčius.

„Vienas esminių nuotolinio mokymo pranašumų – nereikia vykti į universitetą, o tai ypač aktualu, jei gyveni viename mieste, o dėstai – kitame. Studentų konsultacijas galima organizuoti atsižvelgiant tiek į studento, tiek į savo galimybes. Kita naujovė – seminarai tikrai užtrunka ilgiau, kadangi niekas neskuba namo ir studentai daugiau diskutuoja, tačiau tai gali būti ir privalumas, ir trūkumas“, – pasakoja dr. Reda Adomaitienė.

Vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinusių efektyvų perėjimą prie dėstymo nuotoliniu būdu – aktyvus dėstytojų ir studentų bendravimas.

„Daug laiko praleidome su kursų atstovais kalbėdami telefonu, kai reikėjo neišvengiamai perplanuoti praktinių užsiėmimų veiklas. Dar prieš karantiną praktinių žurnalistinių užsiėmimų darbo planus buvome patalpinę platformoje Google Docs, kur juos galėjome lengvai atnaujinti ir koreguoti, atsižvelgdami į esamą situaciją“, – savo patirtimi dalijasi doc. dr. Andrius Gudauskas.

Lektorė Sigita Kiršė taip pat džiaugiasi aktyviai palaikomu ryšiu su studentais. Darbui nuotoliniu būdu ji naudoja Microsoft Teams, Messenger programas ir Vilniaus universiteto Virtualaus mokymosi aplinką.

„Nuotolines paskaitas vedu per Microsoft Teams. Kartais su studentais užsidiskutuojame ir pražiopsom, kad paskaita jau senokai baigėsi. Taip pat turime susikūrę grupę programoje Messenger. Grupė padeda išlaikyti bendrumą ir visišką betarpiškumą – bendraujame septynias dienas per savaitę, 24 valandas per parą, neatsižvelgdami į dienas ar paros laiką“, – apie bendravimą su studentais pasakoja lektorė.

Ji pastebi, kad naudojant skirtingas programas skiriasi ir bendravimo su studentais pobūdis.

Messenger programoje tiek studentai, tiek aš dalijamės reklaminėmis kampanijomis, klipais, aptariame sėkmingus ir nesėkmingus reklaminių kampanijų atvejus. Naudodami Messenger programą nesistengiame kalbėti normine, akademine kalba – tai panaikina barjerus ir leidžia visiems jaustis lygiavertiškai. Tačiau kai vedu paskaitas ar seminarus per Microsoft Teams programą, stengiuosi būti dėstytoja, o ne draugė, nes noriu, kad apie rimtus dalykus kalbėtumėm rimtai. Visus mano vaidmenis – ir draugės, ir kolegės, ir dėstytojos studentai atpažįsta ir jokių bėdų su tuo neturiu“, – įžvalgomis dalijasi lektorė Sigita Kiršė.

Nors dėstytojai ir pripažįsta, kad karantinas apribojo aktyvias paskaitas ir jiems teko pakoreguoti savo planus, jie džiaugiasi, jog vis tiek gali išlaikyti ryšį ir dirbti su studentais nuotoliniu būdu. Kaip teigia doc. dr. Andrius Gudauskas, dabar įgyta dėstymo nuotoliniu būdu patirtis bei naudojimasis įvairiomis programomis pasitarnaus ir grįžus prie įprasto, kontaktinio studijų proceso.

Reikia pagalbos dėstant, dirbant arba studijuojant nuotoliniu būdu? Visa aktuali informacija: https://www.vu.lt/covid-19/

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos