Paulius Udra Alumni

Pardavimų ir komunikacijos konsultantas/ Kūrybos komunikacija

Paulius Udra dar studijuodamas Komunikacijos fakultete, Kūrybos komunikacijos studijų programoje, pradėjo dirbti radijo stotyje, tačiau tolesnis jo kelias kupinas patirčių ir įvairovės. Paulius tiki, kad tokie turėtų būti ir studijų metai – skirti profesiniams savęs ieškojimams ir atradimams bei patirtims, o ne tik siekiui užsidirbti ar atsisėsti į šiltą kėdę.

Pauliaus patirtis rodo, kad karjeros kelias neprivalo būti aiškus ir tiesus. Vingiuota kelionė atneša daugiau naudingų patirčių ir padeda ilgainiui pasiekti svarbiausią tikslą – daryti tai, kas leidžia jausti prasmę ir pasitenkinimą darbu. Kaip prie šio tikslo gali atvesti klaidžiojimai,  papasakojo pašnekovas.

Kodėl pasirinkote studijas VU KF? Kokią studijų programą pasirinkote ir kodėl? 

Baigiau Kūrybos komunikaciją, į kurią stojau tik todėl, nes studijų programos pavadinime buvo žodis komunikacija – vienintelė sritis, kuri tuomet bent šiek tiek mane domino. Likus kelioms savaitėms iki reikiamų dokumentų pateikimo, nusprendžiau stoti ten, kur tuo metu atrodė įdomu.

Tuo metu Kūrybos komunikacija buvo visiškai nauja studijų programa ir, atrodo, bandė atliepti tuo metu kylančius naujus darbo rinkos poreikius – kai medijos transformavosi ir įgavo kitokias formas.

Mano laikais Facebook buvo ne programėlė, bet tinklalapis naršyklėje, o Instagram buvo reikalingas tik filtrui ant nuotraukos uždėti. Ir tuo metu Kūrybos komunikacijos studijos pasiūlė įrankius, padedančius susigaudyti medijų pasaulyje, kurio svarba tikėjau ir tikiu dabar.

Kas labiausiai įsiminė iš studijų metų? 

Asmenybės. Tiek greta esančiose kėdėse, tiek ant auditorijos pakylos. VU KF man kiek priminė fikcinę burtininkų mokyklą Hogvartsą – kasmet sutikdavome vis naujų dėstytojų su savitomis istorijomis ir paslaptimis, kurių buvo be proto įdomu klausytis.

Ir tie ryšiai išliko net po studijų baigimo. Pavyzdžiui, baigęs universitetą tapau mūsų ryšių su visuomene dėstytojos, komunikacijos pasaulio legendos, Daivos Lialytės darbuotoju. Dirbant komunikacijos agentūroje, vieno kliento ekspertinei komunikacijai, kvietėme prof. Rimvydą Laužiką. Su daug kuo mielai pabendraujame susitikę gatvėje ar renginyje.

Lygiai taip pat ir kurso draugai šiandien įkvepia savo sėkmingomis profesinėmis karjeromis – jie influenceriai, komandų vadovai, prodiuseriai ar laidų vedėjai. Už visas šias sutiktas asmenybes Universitetui labiausiai ir esu dėkingas.

Kaip pradėjote savo karjeros kelią? Ar dirbti pradėjote jau studijų metais, o galbūt pasilikote kažkur po praktikos laikotarpio? 

Dirbti pradėjau studijų metais, po praktikos pasilikęs Radiocentro radijo stočių grupėje. Turėjau tikslą dirbti ir užsidirbti ne bet kur, o tose veiklose, kurios padėtų pamatą mano karjerai komunikacijos sritjye.

Tą patį šiandien rekomenduoju ir kitiems – jei norite dirbti komunikacijos srityje, kuo anksčiau kaupkite patirtį joje. Neikite dirbti į kavines ar barus. Verčiau įsidarbinkite komunikacijos agentūroje ar startuolyje – tas suteiks visapusiškai daugiau patirties.

Kaip pavyko darbuose pritaikyti universitete įgytas žinias? 

Tam tikra prasme vienu metu pritaikai visas universitete įgytas žinias, bet kartu ir visiškai neturi, ką panaudoti. Tos žinios yra teorinės, konceptualios, dažnai realybėje veikiančios kiek kitaip. Bet taip ir turi būti – bakalauro studijos skirtos ne tik įgyti žinių ir jas pritaikyti, bet pažinti konkrečią sritį, suprasti jos terminologiją ir principus, pasimatuoti jos tinkamumą sau. Todėl išėję iš universiteto turėsite visko mokytis iš naujo. Vis tik bendras suvokimas apie sritį ir rinką taps tvirtu ir nepakeičiamu pagrindu einant į priekį. 

Save vadinate Nepriklausomu komunikacijos konsultantu, kuo užsiimate šioje veikloje? 

Komunikacijos konsultantas yra žmogus, kuris verslams padeda įveikti komunikacijos iššūkius. Kartais tik konsultacijomis ir patarimais, bet dažniau – atliktomis užduotimis ir pasiektais komunikacijos rezultatais.

Komunikacijos konsultantas gali dirbti su absoliučiai bet kokiu verslu, tačiau taip jau susiklostė, kad aš daugiausiai patirties sukaupiau dirbdamas su technologijų sektoriaus kompanijomis. Komunikacijos agentūroje INTEGRITY PR buvau su technologijų klientais dirbančioje komandoje, o po to išėjau į antrojo Lietuvos vienaragio Surfshark komandą. 

Papasakokite, kaip atrodo Jūsų darbo diena? Gal galite įvardyti iššūkius, su kuriais šiomis dienomis dažniausiai tenka susidurti?

Mano darbo dienos išskirtinis bruožas yra toks, kad ji neturi aiškių ribų. Esu įsitikinęs, kad dirbant sau arba kuriant savo verslą asmeninis gyvenimas yra persipynęs su darbu. Todėl darbo diena neturi konkretaus laiko, tęsiasi tiek, kiek reikia. Tad prisėsti prie darbų galiu ir vidurnaktį, ir anksti ryte.

Mano darbas man patinka, tad didžiausias iššūkis yra susikurti pakankamai veiklos – turėti pakankamai užsakymų, klientų, užduočių. Mat, kaip žinia, jos visada per mažai – net, kai viskas einasi sėkmingai, norisi dar, dar ir dar. Bet čia ir slypi visas įdomumas, kai ne tiesiog atlieki pavestas užduotis, bet pats susikuri veiklą, kuri tave įkvepia ir domina labiausiai.

Ką reiškia buvimas laisvai samdomu specialistu, laisvadarbiu? 

Vis tik esu įsitikinęs, kad šiandien laisvadarbystė turėtų būti arba etapas, arba greta pagrindinio kelio einanti veikla. Mat norint ne tik užsidirbti pinigų, bet ir sukurti kažką prasmingo, sukurti darbo vietas kitiems, svarbu plėsti veiklą tiek, kad laisvadarbystė virstų verslu. Arba ją, atvirkščiai, laikyti tik papildomo uždarbio galimybe, per daug neplečiant. Panėrimas į laisvadarbystę pilna galva, man atrodo, nėra optimalus – tarsi pakibimas tarpiniame etape, kai jau nebesi tik samdomas darbuotojas, bet vis dar augi nepakankamai.

Kaip jūsų gyvenime atsirado nekilnojamas turtas? Kuo tai papildo jūsų karjeros kelią?

Tikiu ne profesijomis, pareigybėmis ir diplomais, bet konkrečiais įgūdžiais. Žaviuosi ne žmonių regalijomis, bet realiais gebėjimais.

Tad nors komunikacija man visada atrodė kaip pagrindinė mano profesinio gyvenimo kryptis, greta jos norėjau išmokti pardavimų įgūdžio – manau, kad šių dviejų sričių derinys yra labai stipri kombinacija. 

Ir kad jau svajojau apie pardavimus, tai kam gi man pardavinėti varžtus, padangas ar elektros lemputes, kai galiu parduoti nekilnojamąjį turtą.Taip susipažinau su ypač patyrusiu NT pardavimų mentoriumi Dariumi Morkūnu, iš kurio norėjau tik bendrais bruožais sužinoti apie sritį, bet jis mane ant rankų įnešė į rinką, o joje jau perėmė pasaulinė NT pardavimų agentūra RE/MAX, kurios partneris šiuo metu esu.

Remiantis savo studijų patirtimi, ką patartumėte dabartiniams Komunikacijos fakulteto studentams?

Mano labai mėgstamas amerikiečių komikas Conan O’Brien interviu Harvarde, kurį, beje, baigė, studentams palinkėjo kuo labiau pasiklysti. Besidomintiems matematika, išbandyti literatūrą, o inžinieriams – botaniką. Anot jo, tai ir yra tikrasis išsilavinimas.

Aš lygiai taip pat tikiu, kad studijų metai skirti ne tam, kad kuo greičiau užsidirbtumėte ir atsisėstumėte į šiltą kėdę, bet kad ieškotumėte sau tinkančios ir patinkančios veiklos. Platus pasaulio matymas ir visapusis kompetencijų rinkinys, o ne sausos žinios padeda sulaukti sėkmės.

Suprantu, kad ne visi galime sau leisti klaidžioti, aš taip pat negalėjau, bet darykite viską, kad universitetas taptų įspūdžių, patyrimų, paklydimų ir atradimų laiku, o ne probėkšomis pralėkta rutina.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos