teachingawards 3x2 600 2Aljansas „Arqus“ praneša apie antrąjį „Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimą.

Kaip ir ankstesniame konkurse, naujasis kvietimas teikti paraiškas skelbiamas dviejose kategorijose:

„Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimas už moksliniais tyrimais pagrįstą mokymą.

„Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimas už studentų įgalinimą.

Šiuo apdovanojimu pagerbiami visų disciplinų dėstytojai, dirbantys viename iš „Arqus“ universitetų, ir įvertinami pavyzdžiai, kurie pripažįstami kaip meistriški ir novatoriški universitetinio mokymo kontekste. Laureatams bus įteiktas 5 000 eurų prizas, skirtas mokymui tobulinti arba kompetencijai kelti.

„Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimas už moksliniais tyrimais pagrįstą mokymą: kvietimas teikti kandidatūras (2021–2022 mokslo metams)

Aljansas „Arqus“ skiria apdovanojimus už dėstymą, kuris ypač sėkmingai įgalina įvairių specialybių ir lygių studentus (įskaitant bakalauro, magistro ir diplomo programų studentus) mokytis iš mokslinių tyrimų ir aktyviai juose dalyvauti. Mokymo projektuose turėtų būti sprendžiami aktualūs mokslinių tyrimų klausimai ir prisidedama prie visuomenei opių problemų sprendimo – teoriškai arba praktiškai. Jie taip pat turėtų skatinti lyčių lygybės ugdymą ir lyčių stereotipų šalinimą.

Glaudų mokslinių tyrimų ir dėstymo ryšį galima užtikrinti įvairiais būdais. Kursai, kuriuose skatinamas moksliniais tyrimais pagrįstas dėstymas ir mokymasis ir kuriuose studentai aktyviai dalyvauja kaip jaunesnieji tyrėjai, ypač vertinami kaip „Arqus“ dėstymo meistriškumo projektai. Aljansą „Arqus“ taip pat labai domina, kaip kurso metu mokymosi procesai reflektuojami ir kaip studentų grįžtamasis ryšys integruojamas ir panaudojamas gerinant mokymosi patirtį ir mokymo metodus.

Itin vertiname dėstytojus, kurie visa širdimi atsidavę studentams ir labai motyvuoti padėti jiems siekti mokymosi tikslų. Skiriant apdovanojimą dėstytojams taip pat atsižvelgiama į gerai taikomus komandinio mokymo metodus ir tarpdalykinio požiūrio integravimo strategijas.

Meistriškas moksliniais tyrimais pagrįstas dėstymas turėtų paskatinti studentus:

  • įgyti daug žinių savo srityje;
  • įgyti metodinių gebėjimų ir analitinių įgūdžių;
  • suprasti mokslinius tyrimus kaip procesą ir savirefleksiją;
  • išmokyti mąstyti kritiškai ir etiškai;
  • įgyti socialinių ir komunikacinių įgūdžių.

„Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimo už moksliniais tyrimais pagrįstą mokymą atrankos kriterijai

Ypač vertiname dėstymo meistriškumo projektus, kurie:

  • sėkmingai palaiko studentų dalyvavimą mokslinių tyrimų procese, pavyzdžiui, skatindami jų atliekamus mokslinius tyrimus. Taip dėstytojai suteikia studentams galimybę
  • susipažinti su moksliniais tyrimais ir iš tikrųjų juos atlikti (mokomuosiuose) projektuose, pritaikytuose prie jų kurso lygio sudėtingumo;
  • praktiškai ir (arba) teoriškai sprendžia visuomenės problemas (pavyzdžiui, prisideda prie darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimo);
  • padeda megzti ir palaikyti tarpdisciplininius ryšius;
  • įtraukia į kursus tarptautinę perspektyvą ir (arba) sudaro sąlygas bendradarbiauti su kitais aljanso partneriais;
  • tinkamai integruoja pažangius ir įtraukius dėstymo metodus ir vertinimo būdus;
  • skatina prieinamą, prasmingą ir tikslingą skaitmeninių technologijų naudojimą, kad būtų ugdomi studentų skaitmeniniai gebėjimai, o mokymasis ir mokymas taptų efektyvesnis.

„Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimas už studentų įgalinimą: kvietimas teikti kandidatūras (2021–2022 mokslo metams)

„Arqus“ apdovanojimo už dėstymo meistriškumą studentų įgalinimo kategorijoje atkreipiamas dėmesys į vietines praktikas, kurios prisideda prie mokymo ir mokymosi plėtros vis sudėtingesnėje universiteto aplinkoje. Apdovanojamu pripažįstama, kad mokymo, mokymosi ir vertinimo metu vykdoma dalykinė veikla turi didelę įtaką studentų, kaip besimokančių, mąstančių ir veikiančių individų, tobulėjimui. Juo taip pat pripažįstama vietinių praktikų sujungimo tarp įvairių institucijų, nacionalinių ir kultūrinių sienų vertė.

Apdovanojimui gali būti nominuojami tiek pavieniai dėstytojai, tiek kolegialios bendruomenės, kurios išsiskiria tuo, kad teikia didelę paramą ugdant studentų gebėjimą susidoroti su sudėtingais intelektiniais ir akademiniais reikalavimais, su kuriais jie susiduria, ir didinant jų, kaip besimokančių asmenų, išprusimą savo akademinėse disciplinose. Tikimės įtraukių, novatoriškų mokymo ir mokymosi iniciatyvų, kurios įgalina studentus:

  • ugdytis tinkamą supratimą apie tai, kas yra mokymasis, ir taikyti gilų, aktyvų požiūrį į mokymąsi;
  • pasiekti aukštesnį išsilavinimo kokybės lygį ir aktyviau dalyvauti visuomeniniame, kultūriniame ir pilietiniame gyvenime;
  • užmegzti ryšius ir bendradarbiauti Europos ar platesniame tarptautiniame kontekste;
  • pagerinti mokymosi patirtį skatindamos individualų ir kolektyvinį profesinį tobulėjimą.

Visų pirma tikimės tokių iniciatyvų, kaip:

  • pažangi ir prieinama mokomoji medžiaga (pavyzdžiui, atvejo analizės su mokomosiomis pastabomis, vadovėliai, simuliacijos, edukaciniai žaidimai, programinė įranga,
  • pagalbinė mokomoji medžiaga ir kt.);
  • pažangios ir įtraukios mokymo ir mokymosi metodikos (pavyzdžiui, didaktinės laboratorijos, darbas su projektais, atvirkštinis mokymas ir atvirkštinis mokymasis,
  • tarptautinis mokymasis bendradarbiaujant internetu);
  • pažangūs ir įtraukūs grįžtamojo ryšio ir mokymosi vertinimo metodai, įskaitant internetinio vertinimo kūrimą.

Visą paraišką, užpildę šią kandidato formą, iki 2022 m. gruodžio 16 d. siųskite el. paštu: 

Apdovanojimas bus teikiamas 2023 m. balandžio 3–5 d. Graco universitete vyksiančioje „Arqus“ metinėje konferencijoje. Apdovanojimo laimėtojas bus pakviestas dalyvauti konferencijoje ir skaityti kviestinę paskaitą arba vesti seminarą aljanso „Arqus“ dėstytojams.

Susipažinkite su praėjusių metų konkurso nugalėtojais ir pasiruoškite paraiškos rengimui.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos