50423212976 1c9a0b3fdd oŠiandien paskelbti naujausi dalykiniai šalies švietimo įstaigų reitingai. Tarp universitetų geriausiai šiame reitinge, kaip ir kasmet, pasirodė Vilniaus universitetas (VU) – jis paskelbtas lyderiu daugiau kaip trečdalyje vertintų bakalauro ir beveik pusėje magistro studijų programų. Šiemet VU pagerino pozicijas 7 bakalauro ir 5 magistrantūros studijų kryptyse.

Pagal bendrą visų rodiklių sumą taškais geriausiai VU įvertintos informatikos inžinerijos (93,7), genetikos (89,8) ir žurnalistikos (89,6) bakalauro studijos. Magistrantūros studijų kategorijoje aukščiausiai įvertintos VU fizikos (93,1), chemijos (92,6), biochemijos (91,6) ir pedagogikos (89,2) magistrantūros studijų kryptys.

Šiemet 100 proc. geriausių Lietuvos abiturientų rinkosi VU odontologijos ir genetikos bakalauro studijas ir 98,5 proc. jų rinkosi medicinos studijas.

VU – vienintelė aukštoji mokykla Lietuvoje, vykdanti mikrobiologijos, genetikos, biofizikos, archeologijos, matematikos, geologijos ir regiono studijų krypties magistrus. Be to, jis vienintelis vykdo mikrobiologijos, molekulinės biologijos, biofizikos, geologijos, informacijos paslaugų, kultūros studijų ir klasikinių studijų bakalauro ir vientisąsias studijų programas.

Bakalauro ir vientisosiose studijose, palyginti su kitais universitetais, VU pirmauja genetikos, biologijos, mikrobiologijos, molekulinės biologijos, biofizikos, biochemijos, reabilitacijos, informatikos inžinerijos, programų sistemų, elektronikos inžinerijos, matematikos, taikomosios matematikos, statistikos, fizikos, chemijos, geologijos, gamtinės geografijos, politikos mokslų, psichologijos, sociologijos, socialinio darbo, komunikacijos, žurnalistikos, informacijos paslaugų, verslo, rinkodaros, filosofijos, istorijos, archeologijos, kultūros studijų, lingvistikos, filologijos (pagal kalbą), vertimo, medicinos, klasikinių studijų kryptyse.

VU lyderiauja 39 iš 84 vertintų magistrantūros studijų krypčių. Čia VU geriausias genetikos, biologijos, mikrobiologijos, molekulinės biologijos, biofizikos, biochemijos, (laboratorinės) medicinos biologijos, medicinos technologijų, matematikos, taikomosios matematikos, statistikos, programų sistemų, fizikos, chemijos, geologijos, gamtinės geografijos, medžiagų technologijų, teisės, politikos mokslų, ekonomikos, psichologijos, sociologijos, socialinio darbo, komunikacijos, žurnalistikos, visuomeninės geografijos, verslo, rinkodaros, finansų, pedagogikos, edukologijos, filosofijos, istorijos, archeologijos, regiono studijų, paveldo studijų, lingvistikos, filologijos, vertimo kryptyse.

Nacionaliniame dalykiniame aukštųjų mokyklų reitinge jo sudarytojai įvertino 90 bakalauro ir 84 magistrantūros studijų kryptis. Bakalauro studijų kryptis buvo reitinguotos atsižvelgiant į darbdavių nuomonę apie studijas baigusiųjų kvalifikaciją, absolventų įsidarbinimą bei gaunamą atlyginimą, priimtų studijuoti studentų skaičių, gabiausių abiturientų procentą ir kitus rodiklius. Reitinguojant magistrantūros studijų kryptis, be darbdavių nuomonės apie alumnų parengimo kokybę, jų įsidarbinamumą ir atlygį, buvo vertinami ir moksliškumo rodikliai. Be to, buvo skaičiuojama, kiek kiekviena aukštoji mokykla kiekvienoje kryptyje turi valstybės finansuojamų doktorantūros vietų. Atsižvelgta ir į Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) atliktus kiekvienos konkrečios krypties studijų programų vertinimus.

Vilniaus universitetas lyderio pozicijas nacionaliniame šalies aukštųjų mokyklų reitinge išlaiko nuo pat jų sudarymo pradžios, o tarptautiniuose reitinguose per 10 metų pakilo net per 200 pozicijų. Praėjusių ir šių metų QS pasaulio universitetų reitinge (QS World University Rankings 2023) VU užima rekordiškai aukštą 400-ąją vietą.